مجموعۀ شعرهای نوذر پرنگ

نوذر پرنگ شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است که نام او بیشتر برای سرودن شعر ترانۀ مشهور «تولدت مبارک» شنیده شده، اما نزد علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی، به خاطر غزلیات زیبایی که با درهم آمیختن مضامین تازه با مفاهیم کلاسیک در قالب‌های غزل، مثنوی، چهارپاره و شعر نو سروده است، شهرت دارد. در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ که اشعارش در مجله‌های وزینی مثل سخن، فردوسی و… چاپ می‌شد، هم از طبقۀ طرف‌داران ترانه‌های مشهورش، او را می‌شناختند و هم پیروان و دوستداران شعر و غزل نابِ حافظ‌گونه‌اش و نیز استخوان‌داران شعر کلاسیک که شعر نو می‌سرودند، با این شاعر جوان آشنا شده بودند. پرنگ که با مبانی زبان‌شناسی و ریشه‌شناسیِ واژه آشنایی کامل داشت، در سال ۱۳۴۹ راهی آمریکا شد و در آنجا نخست به تحصیل در رشتۀ ادبیات پرداخت و سپس در رشتۀ ادبیات تطبیقی و زبان‌شناسی باستانی در دانشگاه رایس آمریکا تحصیل کرد.

نخستین کتاب او فرصت درویشان توسط سعید نیاز کرمانی در سال ۱۳۶۵ از سوی انتشارات پاژنگ و سپس کتاب آن سوی باد (مجموعه‌ای از سروده‌های نوذر پرنگ) در سال ۱۳۸۲ به کوشش بیژن ترقی از سوی انتشارات سنایی منتشر شد اما در کتاب حاضر افزون بر اشعار منتشرشده در کتاب آن سوی باد اصلاحات و دست‌نویس‌های نوذر پرنگ که در اختیار انتشارات هنر موسیقی قرار گرفت اضافه شده است.

روی جلد: نوذر پرنگ عکس از: مژگان زرین‌نقش

طراح گرافیک: استودیو مرکزی؛ سعید فروتن، نعیمه وجدانی‌فخر

 

لطفاً برای خرید کتاب مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۲۹۰۱۷۵۸۵ به نام مهدی ستایشگر واریز بفرمایید و تصویر واریزی را به همراه آدرس دقیق پستی (+ کد پستی) خود به شمارۀ ۰۹۱۹۸۰۸۶۴۱۰ در تلگرام یا واتس‌اپ بفرستید تا در اسرع وقت کتاب را با هزینۀ پست رایگان برای شما ارسال کنیم.

 

مجموعۀ شعرهای نوذر پرنگ هنر و موسیقی